En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 30 december 2010

Av S - 30 december 2010 16:45

Njae... Ihopsättandet av Lucky Me och Teo igår gick väl inte jättebra direkt. Teo är verkligen helt hopplöst hormonstinn och springer runt och kurrar för fullt och försöker rida på Lucky Me som då blir irriterad och börjat hacka tänder. Stackars gammelfarbrorn (Lucky Me är 5,5 år) ville bara sitta i godan ro och äta persilja med Teo kunde ju inte låta honom vara. Jag tror dock inte att det är helt kört för det blev ju inget regelrätt slagsmål. Jag tänkte göra ett nytt försök inom kort och då bada båda två innan ihopsättandet (orkade inte göra det igår utan chansade på att det skulle gå ändå).


Honflock är iaf lugn och harmonisk igen - så skönt! Det tog inte ens ett dygn så var hela rangordningen återställd. Trevligt. :-)


Nellikes och Pimpinellas magar växer även om Pimpans växer mer än Nellikes. Jag tror som sagt att Nellike bara får en jättebebis igen för magen är inte särskilt knölig. Hon väger dock betydligt mer än Pimpan men så var hon ju också mycket större innan de blev dräktiga. Den 8 januari har Nellike gått 70 dygn och en vecka senare är det Pimpans tur. 

Jag måste verkligen ta tag i trimningen nu också, jag hade ju fått in ett bra flyt innan jul men nu har vi ju varit borta en vecka så nu har de väl grott igen igen. ,-p



Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards