En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 11 juli 2010

Kull 65

Av S - 11 juli 2010 09:58

Här kommer två gruppbilder på Gizelles kull.

   



De är pigga och ökar i vikt. Minstingen (crested) väger nu 64 gram men det är på en annan våg än jag vägde in dem på när de föddes. Födelsevikten var vägd med en gammal icke-digital våg eftersom min digitala gav upp under SM. Men igår köpte vi en ny digital våg så dagens vikt är vägd med den.


Gizelle mår också bättre och bättre men är kinkig med vissa grönsaker/frukter fortfarande. Funderar på om hon har listat ut att hon kan få precis det hon vill i matväg nu när hon har varit dålig... ;-p Just nu är det romansallad och äpple som slinker ner snabbast, tidigare var det persilja men det ratar hon nu. :-p


Nu är det dags för frukost och sen ut och sola!   


 
 
Ewa

Ewa

11 juli 2010 16:30

Vilka små pyren.... Hoppas att alla får fortsätta att må bra! Puss o snus

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Felicia

Felicia

11 juli 2010 19:27

Åh, sötnosar! :-) Vad skönt att bebisarna och Gizelle mår bättre! Hon tar allt tillfället i akt och kräver sina favoriter från matte :-P

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lotta

11 juli 2010 21:11

Hejsan!
Vilken trevlig blogg du har. Kul att titta på filmerna på dina fina marsvin.
Var har du fått tag i"tunnlarna"som de har i sina burar?

 
Elin Gabriella

Elin Gabriella

12 juli 2010 23:00

Fick ett leende på läpparna när jag hittade dit :) Söta små marsvin du har!

http://elingabriella.blogg.se

 
Pulmu W

Pulmu W

13 juli 2010 22:09

Absolutely lovely little buff babies! Do they already have homes or future otherwise planned? If not, I would be very interested of one of the girls...

http://pulmukanmarsut.blogspot.com

 
jenny

jenny

16 juli 2010 09:34

gud så söta!

http://jjennnyys.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards