En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Betong väck!

Av S - 20 januari 2009 11:51

Idag kommer jag nog inte att spendera så mycket tid i nya lägenheten. Just nu kan jag nämligen inte göra så mycket nytta där. Igår däremot körde jag fem lass med betongrester till återvinningen så nu ser det inte ut som ett katastrofområde längre - all betong är borta! Det blev X antal Ikea-säckar som kanske vägde 15 kg styck som bars ner för tre trappor och sedan in i bilen. Fick hjälp två vändor av min lillebror och hans flickvän så det underlättade förstås. Men idag känns det i kroppen. Det värker lite här och där men bara träningsvärk, inget annat. Känns skönt att använda kroppen till något vettigt! :-)


Upptäckte att det läcker från ena elementet i köket. :-/ Alldeles nere vid golvet är röret sönderrostat vilket gör att vatten sipprar ut, inte mycket men ändå. Så det blir förmodligen till att bila upp golvet, byta rör och element. Inte riktigt vad vi har tid med, men men, vi slipper iaf betala det själva eftersom elementen är föreningens ansvar. Tur det! Tur var väl också att jag upptäckte det nu och inte när vi hade lagt nya golvet... Isf hade vi ju varit tvungna att riva upp allt igen.


Ska nog ta en promenad till Colorama och spana på lite tapeter innan jag åker till skolan för kvällskursen i CAD som börjar idag.

 
 
Anna

Anna

20 januari 2009 12:05

Härligt!

http://julgrisen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards