En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 1 januari 2009

Av S - 1 januari 2009 19:54

Nu är han på väg! På lördag får jag hem min nya hane, en finne vid namn Nikean Lucky Me. Han är self buff och väldans fin vad jag har sett på bild iaf. Han är tre år och välanvänd i avel, även utställd i Finland med finska cert så jag hoppas att han ska bli champion här i Sverige så att jag får en SCh FinCh igen. :-)

Av S - 1 januari 2009 16:14

Nytt år och nya möjligheter! :-D Jag hoppas och tror att 2009 kommer att bli ett bra år. 


Nyårsafton spenderades hemma i lugn och ro med mycket god mat och trevligt sällskap. :-) Vi lagade en riktigt lyxig trerätters middag och allting blev SÅ gott! Till förrätt blev det toast med räkröra, till varmrätt oxfile och hummer med klyftpotatis och väldigt god sås till, och till efterrätt den gamla trotjänaren marängsviss. Mums! Till det drack vi ett jättegott rödvin. Vi brukar annars inte vara några jättelångsittare vid middagsbordet men igår satt vi länge och pratade och filosoferade. Helt plötsligt hade klockan blivit halv tolv och det blev nästan panik att hinna ner på stan till tolvslaget. Vi tog med två champagneglas och en liten flaska skumpa och drog ner på stan i full mundering med täckbyxor, varma jackor, mössa och vantar. Och vi hann ner på stan, 2009 skålades in till kyrkklockornas ringande och fyrverkerier blixtrade överallt. En väldigt lyckad kväll trots att det bara var Petri och jag. :-) Katterna tog nyårsfirandet med ro. De var inte ett dugg rädda för alla fyrverkerier utan låg och mös i godan ro. Eftersom det ändå var nyårsafton fick de extra lyxig mat - en sån där liten svindyr påse med bitar i gele. Gourmet pearl med lax. Fint ska det va'! ;-) Och uppenbarligen var det extra gott för det slank ner alltihop på en gång och det är ovanligt för våra katter. Vid 2-tiden kröp vi ner i sängen och kunde återigen konstatera att det trots allt hade blivit en väldigt lyckad kväll. :-)


Nu laddar jag inför helgen utställning i Kista! Trimningen är nästan klar och klor har idag klippts på alla grisar som ska med.

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards