En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 29 mars 2007

Flytten närmar sig

Av S - 29 mars 2007 17:34

Även idag har det varit strålande fint väder. Härligt! :) Men imorgon är jag ledig så då blir det väl dåligt väder igen. ;p Ska ändå tvätta på förmiddagen så det skulle väl iofs inte göra så mycket. Tråkigt väder till tråkig syssla.Gårdag kvällen spenderades hos Johanna. Kul att se hennes nya lägenhet och trevligt med lite fika och prat. :) Nu kommer snart pappa förbi och ska hjälpa mig att bära ut en del skräp inför flytten. Sen tänkte vi ta en långpromenad med Flora-vovven och en sväng och handla grönsaker till marsvinen. Kanske jag får köra till affären om jag ber snällt. :) Måste öva, öva, öva ju och pappas bil har jag inte kört så mycket, det har mest blivit med Petri i hans bil.I helgen flyttar förresten Petri in i lägenheten! Jag väntar med spänning på måtten på klädkammaren... Blir intressant att se hur stor den egentligen är, om marsvinen får plats som vi har tänkt. Petri fick veta idag att det var en del fula skruvhål som inte skulle hinna åtgärdas innan vi flyttar in så hyresvärden kom med förslaget om att man kanske kunde göra en fondvägg där sen istället... Klart han vill göra det istället för att tapetsera om hela rummet... Blir ju billigare för honom! Vi får väl se om vi lyckas förhandla till oss en hel omtapetsering istället. Egen tvättmaskin kommer iv också att ha - värsta lyxen! Slippa komma ihåg tvättider (vilket jag är helt hopplös på, missar alltid min tid med en dag och så får jag vänta i en vecka till innan jag får en ny tid) och kunna tvätta precis när man vill! :)Nu ska jag stoppa något i magen innan pappa dyker upp. Tjing!

 
 
Ingen bild

Denise

29 mars 2007 22:28

Lycka till på teoriprovet! Kom ihåg att tänka två gånger, man kan åka på luringar :P

Hälsningar Denise, Humlan och Sahrami :)

 
Ullis

Ullis

29 mars 2007 23:45

HEJ!
Kul att du bloggar igen;) Så kul att läsa om vad som händer hos uppfödarkollegor. Lycka till med flytten!

http://vanerlands.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards