En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 16 september 2006

Försoning och väntade kullar

Av S - 16 september 2006 21:15

Nu börjar det lugna ner sig i Gits och Leonoras bur. Men stackars Git har flera rejäla sår på baken, det ser dock ut att läka fint och hon är inte skräckslagen längre utan vågar röra sig i buren. Ruuben är riktigt duktig som medlare och går på Leonora när hon blir alltför taskig mot Git.Häromdagen kände jag fosterrörelser på nya honan Ellen! Hon är alltså längre gången än vad jag först trodde. Men magen är inte särskilt stor så jag tippar på få ungar, kanske bara två.Tindra däremot är riktigt tjock om magen trots att hon har ca 3 veckor kvar. Hon får säkert många bebisar, kanske 4-5. Till sin första och enda kull tidigare var hon inte någon jättebra mamma men jag hoppas att hon har mognat lite nu, dessutom har hon ju burkompisen Humlan som är en riktig supermorsa. :)

 
 
vickan

vickan

13 november 2006 19:37

Hej. Jag tycker det är en jätte-bra sida. Jag hadde 2 marsvin piff och puff. För ca. 3 vecker sen dog puff :( . Han blev 1ÅR och 8månader. När han dog :( blev jag jätte-ledsen. Din sida är BÄST!

http://vickan1996.spaces.live.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards