En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2006

Flytt och kräftor

Av S - 25 augusti 2006 09:08

Idag är det då dags för Julia att flytta. Jag köpte ju henne för inte alltför länge sedan men då hon visade sig ha ganska grova pälsriktningsfel så kände jag att det bara var dumt att avla in det på de befintliga linjerna. Jättesynd för Julia är verkligen en jättetrevlig och söt gris förutom den hemska pälsriktningen... :p Nu kommer hon iaf flytta till ingela där hon kommer att göra nytta i skinnyavel istället - och där spelar ju pälsriktningen ingen roll alls. ;) jag ska strax göra iordning hennes låda och packa ner stamtavlan så att dte bara är att dra sen. Först bär dte av till Gävle med tåg och sedan vidare med bil till Falun och Gopa där det ska fiskas kräftor. :) Julias nya matte möter upp i Falun så Julia slipper iaf se det hemska när kräftorna ska kokas... *ryser* Det var läääängesen jag fiskade och kokade kräftor sist, jag var bara barn då, får se hur jag tar det nu. Lite nervös är jag faktiskt. Stackars kräftor... :/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards