En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2006

Ledsen :(

Av S - 22 augusti 2006 20:25

Tog upp Opuz idag och kollade igenom honom ordentligt och upptäckte då att han håller på att utveckla fatty eye. Så himla tråkigt för han är verkligen en jättefin hane och satin buffar växer inte på träd direkt. Han är ju bara 4,5 månader så jag tar honom givetvis ur avel på en gång men "tyvärr" har han redan gjort två honor dräktiga. Det skumma är ju att jag har hans föräldrar här hemma och de är snart 2 resp 3,5 år gamla och ingen av dem har ens tendens till fatty eye. Storasyster Karizma visar inte heller några tecken på det så man undrar ju om Opuz fatty eye verkligen är ärftligt eller om det enbart beror på att han har vuxit till en väldigt stor kille trots sin ringa ålder. Men men, jag vill inte chansa, särskilt inte när han är så pass ung och det har kommit så hastigt. Nu kommer han att flytta hem till Åsa och Linnea istället och bli mycket kelad med, vilket känns jättebra. :)Några grisar har fått rent i burarna nu på kvällen, tjockisen Amabelle och hennes långhårskompis Lucky är fortfarande ute på golvet och springer. Eller ja... "Springer" är väl kanske att ta i, iaf i Amabelles fall. ;) Stackarn är ju så fet, hon måste ha ngn hormonell störning för hon kan omöjligt förbli så tjock på den diet hon går på, och har gått på de senaste två åren. :/ Stackars liten (eller stor då...).

 
 
Ingen bild

Karin F

23 augusti 2006 07:48

Fy vilken otur, jättetrist med fine Opuz...

 
Ingen bild

anonym

25 augusti 2006 09:15

Heej!
Skulle du kunna ta en bild på det där fatty eye så man kan se hur det ser ut..?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards