En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 22 april 2006

Bada, bada, föna, föna

Av S - 22 april 2006 21:27

Jobbade till 16 idag, cyklade hem, städade två burar, badade Lucky långhår och fönade henne torr, rullade släpet på henne och utfodrade grisarna med vitkål, broccoli och äpple. Nu smaskar de för fullt allihop. :) Men jag förstår inte hur långhårsutställare orkar! jag hade fullt sjå med ett klippt långhår som inte har så himla lång päls - hur sjutton ska dte då inte vara att bada och föna ett 7-månaders långhår i full päls!? Jag förstår inte hur man kan bli så motiverad att man orkar det... :pDet verkar tyvärr som om Edilonas lilla tjej inte kommer att klara sig. Hon är inte pigg och har inte gått upp i vikt som brorsorna. Hon är nere på 60g nu medan bröderna ligger på 120 och 125g och alltså har passerat sin födelsevikt för längesen nu. Hon diar när jag sätter henne vid tutten med Edilona i knät men i buren verkar hon inte orka konkurrera om maten. Bröderna är mycket större och starkare och snor snabbt de två platserna vid tuttarna på mamma. Ska låta lilltjejen dia ensam flera gånger om dagen medan jag har Edilona i knät, får se om det kan få henne på benen igen men just nu ser det rätt mörkt ut. :/Imorgon får jag hem mina nya engelska grisar! Spännande!

 
 
Ingen bild

Carro

22 april 2006 21:44

Är det vanligt att marsvinsungar dör utan vidare? Eller är den sjuk på något sätt?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<<
April 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards