En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 16 april 2006

Att vänta

Av S - 16 april 2006 17:41

Att vänta är överlag tråkigt. Extra tråkigt är det att vänta på att det ska födas marsvinsbebisar. *suck* Jag vet inte hur många gånger jag har tittat till Edilona som ska ha precis närsomhelst. Idag försökte jag t.o.m muta ut bebisarna med lite nyplockat färskt gräs (första för i år!) men inte ens det hjälpte. Edilona ligger bara där under huset och ser nöjd ut med livet. Tuggar lite hö emellanåt. Jagar iväg sin dotter Leonora som nu har hunnit bli hela 3 månader. Dricker lite vatten. Skriker efter mat. Tja, ungefär det vanliga som marsvin brukar göra. Men snart så! Hon är på dygn 68 idag och borde alltså föda senast om 2 dygn. Sist födde hon på dygn 70 så kanske får jag vänta tills dess nu också. Uhh... Jag hatar att vänta. :p

Annars har jag städat några burar idag, plockat gräs som sagt och så har min lilla sheltiedam lucky fått sig ett bad av släpet samt en rulle isatt där bak. Hon kissar ner sig _hela_ tiden och det luktar verkligen inte fräscht + att det blir fula missfärgningar av pälsen. Men att rulla ett klippt långhår som inte har jättelångt släp är inte det lättaste kan jag lova! Rullen glider ur med jämna mellanrum så jag räknar med att få rulla om henne morgon, middag, kväll ett tag framöver... Det här med rullning är ju en ny erfarenhet för mig, långhår är egentligen inget för mig men Lucky är ju speciell. :) Nu när pälsen har vuxit ut helt och hon har fått trevligt knubbig kropp så ska jag prova att ställa ut henne i klippt långhår! Det blir debut i Vingåker om två veckor. Spännande!

Nu ska jag ta mig en titt i Edilonas bur igen... man kan ju alltid hoppas att gräsmutan har gjort nytta! :)

Tjing!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<<
April 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards