En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Nya linser

Av S - 27 januari 2012 07:03

Fredag idag! Alltid lika härligt! :-) Tänkte försöka sluta lite tidigare idag och smita ner på stan för att hämta mina nya linser och flanera lite på stan. Jag har, efter ca 15 år bytt linssort eftersom mina gamla försvunnit ur sortimentet. Och vilken skillnad det är! Utvecklingen har ju verkligen gått framåt på linsfronten det senaste decenniet(!). Fattar inte att jag inte bytt tidigare... De nya linserna är silikonlinser som andas mycket bättre än mian gamla och det märks verkligen. Tidigare kunde jag vara alldeles grusig och rödögd mot slutet av dagen men det är jag inte alls nu med nya linserna. De här linserna kan man t.o.m sova med om man vill och det hade inte varit att tänka på med de gamla. Bara en tupplur på 5 minuter gjorde att de klistrade fast på ögat. :-p De nya linserna är visserligen lite dyrare än de gamla men det är det helt klart värt!


I förrgår kväll var jag huslig och gjorde kålpudding så nu har vi ätit kålpudding både i matlåda och till middag igår och idag blir det kålpudding igen i matlådan. Inte mig emot för den blev väldans god om jag får säga det själv. :-)


Nej, nu är det dags att bege sig mot jobbet!

 
 
Ingen bild

Maria Larsson

29 januari 2012 18:42

Bra val av linser! Vi får ju bara ett set med ögon så det gäller att vara rädd om dem. Jag slutade använda linser -94 pga mina linser var i stil med vad du hade tidigare. Nu i efterhand önskar jag att jag slutat tidigare. Ha en bra vecka:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards