En marsvinsuppfödares liv och leverne

Alla inlägg den 25 april 2011

Av S - 25 april 2011 17:03

Efter en hel del velande fram och tillbaka har jag nu beslutat mig för att sälja min lilla söta och charmiga crested buffhona Luneas Quinta. Hon är född 100707 och är alltså snart 10 månader gammal. Hon är en mycket nyfiken och pigg tjej som föredrar att springa på golvet och utforska omgivningen framför att sitta still i knät och gosa.


Quinta är en ganska liten hona som verkar växa långsamt, just nu väger hon drygt 800 gram. Tanken var tidigare att hon skulle gå i avel men jag har väntat med att para henne just pga hennes vikt. Hon är inte tunn på något sätt utan bara liten. Det är alltså tveksamt om hon bör avlas på, det beror lite på hur hennes tillväxt ser ut inom den närmsta framtiden. Rasmässigt är hon jättefin men hon avskyr verkligen att bli trimmad så därför har jag inte ställt ut henne mer än en gång. I petclass skulle hon dock kunna ställas ut.


Quinta bor nu i en flock med fem andra honor och tidigare har hon även bott tillsammans med enbart en annan hona. Hon funkar jättebra i båda konstellationerna och jag tror att hon skulle smälta in snabbt och lätt i en ny flock. Det är givetvis ett krav att hon får minst en kompis i sitt nya hem.


Quinta kostar 300 kr och är redo att flytta när som helst, hon finns i Gävle och kan tas med till Eskilstuna den 7 maj samt Järna den 4 juni. Transport runtom i landet brukar även gå att lösa på ett eller annat sätt.


Maila vid intresse: sophie@luneas.se.


     

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards