En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

Gräsbilder

Av S - 8 maj 2011 17:00

Oj vad marsvinen gillar det här med att grässäsongen har startat! Och Daisy med för den delen... Hon delar gärna på middagen med marsvinen. ;-)


 

Från vänster: Meya, Tosca, Yalima, Calaisa, Crepes.


    

Daisy har anslutit till gänget.


Igår på utställningen fick jag välja två saker från Svealands försäljning som tack för seminariehållandet. Jag valde en necessär med innehåll anpassat efter korthår och en myspåse. Påsen ovanför på bilderna är mycket uppskattad av grisarna men eftersom den saknar något som håller öppningen öppen så faller den ihop och grisarna ligger på den istället för inuti. Men nu hade Svealand vidareutvecklat sin myspåsetillverkning och nu är öppningen uppstadgad så att den inte faller ihop. Tosca tyckte att det var väldans mysigt att kunna ligga inuti påsen!


 
 
Sanna

Sanna

8 maj 2011 17:09

Vad fint de hade det marsvinen och har själv haft en för många år sedan. De är supergulliga.

Ja katten var fin den också. :)

Ha det bäst!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Ewa

Ewa

9 maj 2011 17:08

Jag tycker att Crepes är såååå fin i färgerna och jag vill fortfarande ha henne! :-)

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

S

9 maj 2011 20:06

:-) Ewa du kan få henne! Men hon är en riktig ragata mot nya grisar... Bara så du vet! ;-)Sen har hon ju dubbelt fatty eye också, och är allmänt pluffsig men det gör henne bara extra kramgo och mjuk. Som en väljäst vetedeg. ;-)

 
Ewa

Ewa

10 maj 2011 11:29

När vi fick in Nåna som redan fullvuxen hona i flocken, så blev hon konstant utstött och jag vill inte riskera det. Det var så jobbigt.....

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

S

10 maj 2011 20:10

Nej, man vet ju aldrig hur de reagerar. Crepes har ju varit iväg en sväng för något år sedan men kom tillbaka igen eftersom hon var alldeles för elak mot sina nya kompisar, de var dessutom skinnysar så av naturliga skäl kunde man inte ha lika mycket is i magen då och låta dem hållas.

 
Ingen bild

Maria Larsson

10 maj 2011 21:40

Vad imponerande att Daisy och marsvinstjejerna är som systrar i gröngräset ;-)

 
Gisela

Gisela

10 maj 2011 23:38

Grattis till fina utställningsresultat!

Sånna svansmarsvin brukar jag också ha i burarna när gräs serveras ;).

Hälsa Isidor att han ska bli pappa! Quidditch är dräktig så det finns hopp för nya frun också då.

http://svinkonst

S

11 maj 2011 11:11

Tack!

Ja gräset uppskattas av de flesta här hemma... ;-)

Jag ska hälsa Isidor det! Han har blivit ett riktigt tak-marsvin på sistone som gärna sitter och spanar på hustaket. :-) Han och Vaniljhjärta parade sig ju den 19 april och jag har inte sett någon ny parning (men jag har varit i Malmö nu sedan i måndags iofs...) så jag hoppas att hon också är dräktig. :-)

 
Ingen bild

Maria

11 maj 2011 13:46

Vilka härliga bilder!
Melba mår bara fint och lillmatte är forfarande lika duktig på att sköta om sina smågrisar :-)
Ha det bra!!

S

11 maj 2011 17:49

vad roligt att höra från dig! :-) och skönt att höra att melba mår bra o att lillmatte fortfarande trivs med marsvinen. vore jättekul att se bilder! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards