En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 22 november 2010

Barnvakt idag

Av S - 22 november 2010 10:31

Idag på förmiddagen är jag barnvakt åt Jonas. Just nu ligger han och sover men tidigare har vi matat marsvinen med selleri (mycket roligt enligt Jonas!), lyssnat, sjungit med och dansat till barnvisor, ätit lite mellanmål, läst en bok, lagt lite pussel, ritat fina blyertsteckningar och så har Jonas rumsterat om bland blockljusen i vardagsrummet. ;-)


Vi ska möta upp Jonas mamma vid 11.45 på stan igen så vi får se hur länge lillplutten har tänkt sova och om vi hinner med något mer idag.


Resten av veckan är det tänkt att jag ska ta itu med sovrummet. Sätta upp Easy Cover på tre av väggarna och kanske hinna måla också. Fondtapeten som vi ska ha på en av väggarna vågar jag inte ge mig på själv utan det får jag och Petri fixa tillsammans någon kväll/helg. Den var så dyr så jag vågar inte riskera att det blir fel... :-p


Sen ägnas (tyvärr) en del tid åt att spela Sims3 just nu också. Jag fick nämligen det i födelsedagspresent av Petri. :-) Jag borde kanske göra nyttigare saker men ibland måste man ju få ägna sig åt nöjen också. ;-)

 
 
Ingen bild

mamma

25 november 2010 23:37

Jag ska ha goskillen hos mig hela helgen jag;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards