En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Jitterbugg och gammal servis

Av S - 9 november 2010 09:38

Nu är det sista graderobsdörrarna färdigmålade och uppsatta igen. Åh så fint det blev! :-) Idag ska jag fortsätta med fönstrena och även påbörja målningen av fönsterbrädorna och elementen. Tror nog att jag kommer att hinna klart till helgen med åtminstone kök och vardagsrum.


På marsvinsfronten är allt lugnt. Jitterbugg är nu tingad av L med familj och det känns jättebra! De är flitiga utställare och jag tror verkligen att Jitterbugg kan bli en liten petstjärna så det känns jättekul att han kommer att ställas ut så småningom. Troligtvis åker jag till Uppsala på torsdag och möter upp L och överlämnar Jitterbugg. Tänkte passa på att gå på Ikea och kanske en sväng på stan också så om någon Uppsala-bo är sugen på en fika ställer jag gärna upp som sällskap. :-)


Måste städa några burar idag också men det blir nog framåt kvällskvisten. Skulle gärna vilja hinna åka runt till lite olika loppisar och leta porslin... Hittade nämligen sex jättefina tallrikar på Kupan förra veckan för 100:-, det är Rörstrands Milano, och nu vill jag hitta koppar och assietter i samma serie. Var med på några auktioner på Tradera men de spårade ur totalt (eller så är jag inte beredd att betala så mycket) där två koppar med fat och assietter gick för 430:- + frakt. Galet enligt mig men jag antar att det är efterfrågan som styr priset så jag får väl finna mig i det... Sen vann jag iaf en auktion på ett stort fat av Rörstrands Drott som liknar Milano väldigt mycket - samma färger och nästan samma mönster. Så nu ska jag på fyndjakt! :-) Men först måla!

 
 
Gisela

Gisela

9 november 2010 12:44

Jamen på torsdag jobbar ju jag hela dagen, hade mycket hellre fikat lite...

Vad bra att sötingen hittat ett hem och jag är övertygad om att han blir en Pet-sjärna att räkna med.

http://svinkonst

S

9 november 2010 15:20

Vad synd Gisela! Hade gärna tagit en fika med dig annars. Kan ju vara kul att umgås utanför marsvinsutställningar ibland. :-)

 
Sofie

Sofie

9 november 2010 15:49

Hej!

Tips: www.svensktporslin.se

Tänk att vi har ännu en gemensam hobby :)

http://Www.rosamarsvin.blogg.se

 
Ingen bild

Sofie

9 november 2010 15:53

Rättelse: www.svenskt-porslin.net, och jag hade för mig att de hade webbshop, men det ser inte ut så nu.

S

9 november 2010 17:42

Ja där var jag in när jag letade efter ursprunget på "min" Milano. :-) Tyvärr stod det inget årtal vilket var vad jag var nyfiken på. På någon annan sida hittade jag 20-tal men det låter alldeles för tidigt med tanke på utseendet, jag skulle tippa 50-60-tal.

 
Ingen bild

mamma

9 november 2010 21:58

Hett tips: www.spegeln.com

 
Ingen bild

Ida

10 november 2010 15:22

Kolla stämpeln. Rörstrandsstämpeln har sett olika ut under olika perioder. http://www.signaturer.se/Porslin/Lankar/rorstrand.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards