En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

Hemma!

Av S - 26 juli 2010 18:20

Nu är vi hemma från semestern i Finland. Alla djuren mådde finfint när vi kom hem och har förmodligen inte saknat oss särskilt mycket. :-) Daisy har dock lagt sig till med en ful ovana - att sitta ovanpå kylskåpet och spana. Något som hon verkligen inte får egentligen men när "inte matte och husse är hemma dansar katterna på kylskåpet" eller hur det nu var... ;-)


Alla grisarna mår bra och Gizelles bebisar hade vuxit massor under veckan som vi var borta! Gizelle själv mår bra och äter normalt, helt utan problem. Hon har visserligen gått ner i vikt men det är förmodligen helt normalt med tanke på att hon ger di och ungarna ökar så pass fort i vikt. Hon vägde 950 gram igår och det är ju en helt okej vikt på en digivande hona.


Nellikes och Vanillas bebismagar växer och frodas. Först ut att föda är Nellike, hon ska ha om bara 2 veckor om mina beräkningar stämmer! Jag var ju tidigare osäker på om hon var dräktig men igår kände jag fosterrörelser. Hon är dock inte alls stor utan får säkert bara en eller två bebisar. Vanilla däremot är större och får nog fler ungar, tre eller fyra skulle jag tippa på.


Nu gäller det att börja planera inför höstens utställningar. KM i Järbo i augusti och NM i september. Har inte så mycket att välja på utan det blir nog en liten tapper skara som får följa med till båda. :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards