En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 8 juli 2010

Bebisuppdatering, omflyttning och årsdag

Av S - 8 juli 2010 12:00

Gizelle verkar må bättre nu men jag stödmatar henne fortfarande för säkerhets skull. Hon har fått mjölk också och bebisarna diar. Skönt! Hoppas att även den minsta bebisen (crested) klarar sig nu... Jag har sett henne sitta och dia en gång så jag hoppas att hon lyckas ta för sig trots sina större systrar. Trots att Gizelle har varit/är dålig så pysslar hon väldigt mycket med bebisarna, ligger hos dem, tvättar dem i rumpan och låter dem dia. Hon är en jätteduktig mamma! Men det här är hennes sista kull, sen får hon gå i avelspension.


Jag funderar redan på hur jag ska lösa alla omflyttningar som kommer att behövas här framöver. Lucky Me behöver flytta ut från Vanilla och Nellike snart och bokhylleburen har en plats över nu när Meya flytta ut därifrån och in till hanen Kimsi istället. Jag tänkte försöka få in Tosca i den flocken eftersom jag inte tänker ta några fler kullar på henne - så får hon gå med de andra pensionerade honorna och så Musse förstås. Men det innebär att Pimpinella måste få bo någon annanstans och jag funderar då på Vanilla och Nellike som har en plats ledig i sin bur. Hoppas att mina planer funkar... Usch, jag får alltid ont i magen när det kommer till omflyttningar. Oftast så är det ju liksom inte bara en dans på rosor utan det brukar innebära en hel del tjaffs.   


I eftermiddag/kväll ska vi iväg till havet och picknicka litegrann men några kompisar. Egentligen firar jag och petri 4 år tillsammans idag men vi tar det imorgon istället och går ut och äter någonstans. Det känns så tudelat att vi har varit tillsammans i hela 4 år nu! Å ena sidan känns det som att vi alltid har varit tillsammans - vad gjorde jag innan jag träffade Petri liksom!? Men å andra sidan så är 4 år lång tid - har det verkligen gått så lång tid? Jag hoppas iaf att det blir måååånga år till.   

 
 
Ingen bild

Papps

9 juli 2010 09:49

Grattis på 4-årsdagen!

 
Ingen bild

Lillebror

10 juli 2010 09:57

Grattis:) Jag och pernilla har ju den 7e ;)

Men nu måste jag fråga, vad fan är "tudelat"?
Måste tänka på att det var du som tog alla IQ gener från mamma så jag fick typ inga "/

 
Ingen bild

mamma

10 juli 2010 16:41

Hahaha Kim, jag skulle vilja höra dig uttala ordet. Tror betoningen skulle hamna på a:et. Tu,,delat. Tvådelat. Puss mina barn. Grattis S&P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards