En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Handparning

Av S - 20 januari 2009 11:59

Har passat på och städat burar på förmiddagen idag så grisarna har fått springa lösa på köksgolvet. Högdräktiga Pannacotta och Bedelia och deras gentleman Åssian fick persilja utspridd på golvet och Daisy var inte sen att hugga in. ;-p Kolla in Bedelias tjockmage. Hon ser sprickfärdig ut och har gått exakt 7 veckor idag... Så än är det 3 veckor kvar innan det är dags att föda! Pannacotta däremot har lagom stor mage för sina 8 veckor tycker jag.



Sen upptäckte jag att Yalima var högbrunstig. Hon var på sin burkompis Gizelle hela tiden och tryckte upp rumpan när Gizelle nosade på henne. :-p Så Lucky Me och Yalima fick dejta ett tag vilket resulterade i ett antal parningar. Snabbt och smidigt. :-) Så om det nu tog sig behöver jag inte sära på Yalima och Gizelle för att sätta Yalima med hane, det är ju redan klart! Himla praktiskt. :-)

 
 
Ingen bild

p

20 januari 2009 15:48

Häftig bild, katten och marsvinen!

 
Felicia

Felicia

20 januari 2009 20:56

Sötisar!

Får verkligen tjejorna plats i röret *fniss*

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

 
Gisela

Gisela

25 januari 2009 09:42

Känner igen den där härliga artblandniningen från mitt eget kök, det kan vara lite kanin där också ibland.
Lilltjejen är söt men jag förstår att du måste ta det lugnt. Annars hade det varit trevligt om du tog henne det är så skönt att veta att hon får det bra. Det ska hon ju få ändå det ska jag se till.

http://svinkonst

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards