En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Det går framåt!

Av S - 15 januari 2009 21:51

Idag har pappa varit och hjälpt oss att fixa med elen inför renoveringen. Så nu är det bara att ta fram det tunga artilleriet och jämna köket + väggen med marken... ;-p


På lördag kör vi igång, mamma och hennes man kommer och hjälper oss. Ev kommer även en kompis som har stor erfarenhet av renovering (visserligen av hus men ändå) också och hjälper till - ju fler desto snabbare går det!


Vi tog också mod till oss och plingade på hos två grannar som har gjort ungefär så som vi har tänkt göra, dvs rivit väggen helt eller delvis mellan kök och matrum. Båda två var väldigt positiva och trevliga och vi fick komma in och kika utan problem. Intressant och kul att se hur fint det faktiskt kan bli! Och när vi är klara med vår lägenhet så kommer ju den att vara ännu finare förstås, eftersom den är precis så som vi vill ha den. :-) Den ena lägenheten var det flyttkaos i just nu eftersom den har sålts nyligenoch säljarna nu var på väg att flytta ut. De hade sålt sin renoverade lägenhet för 1 050 000 kr! Vilket mycket mer än vad vi har betalat för vår, så det känns som om vi kanske har gjort en riktigt bra affär! :-)


Nu ska jag göra mig lite te och slänga mig i soffan. Imorgon är sista pluggdagen inför tentan och vi ska vara på banken kl 10 för att skriva på de sista papprena.



 
 
Malin

Malin

15 januari 2009 22:22

Oj va billigt!

http://wilmapalmen.blogg.se

 
Sophie

Sophie

15 januari 2009 22:24

Malin: Men kom ihåg att det är Gävle - inte Stockholm! 1 miljon är rätt mycket för en trea här.

http://luneas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards