En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 10 januari 2009

Dessa marsvin...

Av S - 10 januari 2009 15:46

Nu har det bannemej flyttats om bland marsvinen! Hela fyra av sex burar fick nya konstellationer.


Elodie fick flytta ihop med Lucky Me så att de kan göra söta bebisar tillsammans. Lucky Me blev väldans glad medan Elodie blev mindre glad.


Calaisa fick flytta ihop med Yalero som jag har fått låna igen av Anki. Sist föddes ju kullen för tidigt så nu hoppas jag att det går bättre den här gången.


Nonne fick sällskap av sin son Hermann (som är till salu!) vilket gick bra. Det kurras och pratas en hel del men inget allvarligt.


Yalima och Gizelle fick flytta ihop eftersom de blev utan burkompis iom att Elodie och Calaisa sattes med varsin hane. Jag var beredd på slagsmål men det uteblev helt. Satte ihop dem på golvet och det var som om de alltid hade bott ihop. "Tjena tjena, är du här!" Satte in dem i buren och förberedde mig än en gång på slagsmål iom den mindre ytan men nejdå. Det går hur bra som helst! Trevligt med honor som inser att man inte måste slå varandra på käften bara för att man inte har bott ihop förut. ;-)


 
 
Ingen bild

Emilie

11 januari 2009 19:33

Ja, precis och att få fast schema nu igen när jag börjar skolan med.

Hoppas att Calaisa får behålla sina bebbar den här gången!

 
Malin

Malin

12 januari 2009 22:34

Ja, vi funderade på att åka en sväng dit. Men jag fick inte veta vilken tid det var och vart festen skulle vara?
Kan du inte mejla mig det så jag vet. Vi ska försöka låna bil tills dess så det är bra att veta. :)

Kraaaaaam

http://wilmapalmen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards