En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 19 november 2006

Välkomnande oouuuiii:n

Av S - 19 november 2006 22:28

Har varit hos pojkvännen i helgen och kom hem nu på kvällen och möttes av ett gäng vrålande marsvin. :) De beter sig givetvis som om de är helt utsvultna och inte har fått mat på flera dagar fastän pappa var här och matade dem igår. Det är ju faktiskt jääääättesynd om dem som har fått vara utan matte ända sedan fredag eftermiddag. ;)Alla mår iaf finfint och Edilona hade blivit, om möjligt, ännu tjockare på bara två dygn. :p Hon har ca tre veckor kvar nu på dräktigheten och är stooor! Får väl många bebisar igen som vanligt.På torsdag flyttar en hel hop med marsvinsbebisar! Jag tar en sväng till Stockholm och levererar Glow, Twinkle, Shimmer, Sparkle, Vince och ev Uma också om hon har kommit upp i vikt. Hon skulle egentligen flytta redan imorgon men konstigt nog så väger hon bara 270g jämfört med syrran Undine som väger 360g. :/ Uma var lite lös i magen här för någon vecka sedan, så jag funderar på om det kan hänga kvar sedan dess. Hon är pigg och har massor av energi och spring i benen så dålig är hon inte på något vis. Men lite konstigt är det allt så hon får gå kvar ett tag till så att jag kan se att hon går åt rätt håll iaf.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards