En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 25 april 2006

Hemma igen...

Av S - 25 april 2006 22:06

Idag fick jag hem Ritari igen, han har varit bortrest till andra sidan av stan där han har träffat två söta flickor och gjort lite bebisar med dem. :) Men nu är han hemma igen och jag fick möblera om lite. Om någon vecka eller så ska han få en liten bebiskompis men tills dess får han gå själv.Det är svårt dte här med hanar som går i avel men som för tillfället inte har någon kompis. Det känns så elakt att låta dem gå ensamma men det är ju omöjligt att ha en kompis till dem hela tiden. Så länge man har bebispojkar som inte har flyttat hemifrån än så går det ju bra men oftast är det ju bara frågan om ett par veckors sällskap innan de flyttar vidare till sin nya ägare. Just nu är det Ritari och den nya engelska hanen Parsley som går ensamma, visst känns det tråkigt men vad göra? :/ Tur att de hör och ser andra marsvin iaf.Nu ska jag natta grisarna och ge dem kvällshö.Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<<
April 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards