En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 18 april 2006

Äntligen!

Av S - 18 april 2006 21:58

Så kom då äntligen bebisarna igår. Tyvärr så blev det väl ingen pangkull direkt men det är ju alltid skönt när det går bra både för mamma och bebisar - det är ju huvudsaken. Tre levande och en död bebis blev det iaf. Två hanar och en hona. Mamma Edilona är en jätteduktig mamma som vanligt men storasyster Leonora verkar mest tycka att de där små grodorna som invaderat buren är otäcka och äckliga. ;)

var och köpte hö idag på Fäboden. Det blev en 100 kronors bal... Dyyyrt! Jag borde verkligen försöka hitta billigare hö men det är inte lätt. De flesta bönder vill ju sälja större kvantiteter än bara en småbal då och då. Om ni har tips på trevlig och bra bonde i närheten av Uppsala som är villig att göra det så kan ni ju höra av er!

Trimmade lite på Karizma idag. Det är en pärs varenda gång eftersom hon haaaaatar det. Hon sprätter iväg för varje strå man rycker på rumpan. I nacken och på sidorna går det väl an men längre ner på ryggen och baken är det helt omöjligt! Inte för att jag förebrår henne, det är ju klart att det gör ont - men hon gör ju bara pinan värre och längre när hon håller på på det viset.

Det verkar som om min nya pethona Harlequeen trots allt är därktig. :/ Jag fick veta när jag köpte henne att hon kunde vara tjuvparad och nu verkar det dessvärre som om det är så. Kände en tydlig knöl i magen igår så det blir nog svarta bebisar här om 5-6 veckor.

Nu ska jag gå och lägga mig och lyssna på mina hömumsande små änglar. :)

Natti!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<<
April 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards