En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Veterinärbesök

Av S - 6 februari 2012 16:30

Det blev ett veterinärbesök med Leanna idag. Hon har de senaste dagarna visat tecken på att ha ont i ena örat. Hon ömmar om man petar försiktigt i det och imorse såg jag att hon satt med huvudet jättesnett emellanåt. Ringde veterinären och fick en tid redan kl 10.00 idag. Veterinären kunde inte direkt hitta något mer än att hon hade mycket vax långt ner i örat hon har ont i. Nu fick vi örondroppar som egentligen var ögondroppar utskrivan och ska behandla med det så får vi se om Leanna blir bättre. Min lilla skrutta... Hon var så söt hos veterinären, när undersökningen var klar och hon satt på handduken på undersökningsbordet så började hon slicka mig på handen - "Nu åker vi hem matte!" verkade hon vilja säga. ;-)


Ikväll blir det burrengöring och takmålning. Vi är inne på andra varvet med den "riktiga" färgen nu så snart är det klart! I ett rum... Sen återstår bara golvlister, fönsterfoder, dörrar, pärlspont och resterande tak i hela huset. ;-)

 
 
Ingen bild

Maria Larsson

6 februari 2012 18:39

Stackars Leanna som fått öronvärk, hoppas att dropparna ska hjälpa henne snabbt. Om det inte hade varit för vår donna Bola de nieve så hade vi helst velat köpa Leanna då hon redan bodde med sin dotterdotter Chihiro Marängsviss, men det gick ju jättebra med Meya. Leanna är så vacker, jag kan föreställa mig hur gullig och charmig hon var idag hos veterinären. Lycka till med behandlingen och allt jobb i huset samt på Läkerol.

 
Ingen bild

Maria och Denise ;-)

7 februari 2012 19:43

Vi hoppas att Leannas öra är bättre idag. Samt att allt annat är finfint. Här är allt bra med Leannas barnbarn mm... (-:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards