En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Marsvinspojkar till salu!

Av S - 29 januari 2011 18:39

Nu finns Luneas Vide och Luneas Vallmo till salu. De är födda 2010-01-14 och är alltså drygt 2 veckor gamla nu. När de är 5 veckor gamla (förutsatt att de väger minst 300 gram då) så är de redo att flytta till ett eget hem, antingen tillsammans eller var för sig under förutsättning att de får minst en kompis i sitt nya hem.


Båda killarna är self saffron och har varsitt öronveck, Vallmos öronveck är dock skarpare än Vides. Vallmo är också aningen mörkare i färgen än sin bror och har lite större öron. Vide är lite lugnare medan hans bror är full med bus precis hela tiden. De passar båda två bäst till petutställning och kel på grund av öronvecken. Mamma Pimpinella är en underbar hona som är väldigt tam och trevlig och förhoppningsvis lämnar hon sitt fina temperament vidare till sina söner. Pappa Lucky Me är 5,5 år gammal och i mycket bra form fortfarande så förutsättningar för mycket sunda och friska grisar finns.


E: Luneas Pimpinella, self saffron (1 cert, 1 CK)

U: Nikean Lucky Me, self buff (1 finskt cert, 1 finskt CK, 2 svenska cert)


Pojkarna kostar 250:- styck. Skriv en kommentar eller maila sophie@luneas.se om du är intresserad.


Vide


Vide



   

Vallmo


Vallmo


 
 
Saga

Saga

2 februari 2011 18:34

Vad är det med Vallmos öga? Eller har jag sett fel?

http://sagaelfstrom.bloggo.nu

S

2 februari 2011 21:12

Jag vet inte vad det är du menar? Hans ögon är helt normala. Han är rödögd - om det är det du funderar över?

 
Ingen bild

Saga

4 februari 2011 15:19

Jag måste ha sett fel. Nu kommer jag inte ens ihåg var det var jag tänkte på, som jag inte kände igen......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards