En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

Bebis!

Av S - 6 januari 2011 20:14

Nellike passade på att föda precis under den halvtimmen då jag var iväg till affären. Kollade till henne alldeles innan jag åkte och då fanns där ingen bebis men när jag kom hem igen 30 minuter senare så låg där en tvättad stooor self saffronpojke utan öronveck på 139 gram. Buffarna Nellike och Lucky Me lyckades alltså göra en saffron en gång till! :-) Lilla stora pojken ser jättefin ut och jag är överlycklig för att han inte har öronveck! :-D Bilder kommer förhoppningsvis imorgon kväll. Duktiga Nellike klämmer ut sina bamsebebisar som om det inte vore något alls och nu ligger hon och myser med sin son.


Och så var det det här med namn. U ska det börja på den här gången, och gärna med krydd- eller iaf växtankytning.

 
 
Ingen bild

mamma

6 januari 2011 21:04

Grattis!
Namnförslag: Ulex (ärttörne)

 
Ingen bild

Amanda

6 januari 2011 21:04

Grattis! :-)
sökte runt lite på kryddnamn på U - det enda jag hittade var Uva Ursi ;-) finns säkert bättre.

 
Sofie

Sofie

6 januari 2011 21:45

Mina barn gillar Majas alfabetssånger, scrolla ner till U:
http://www.hylte.se/eliasfries/lenas_klass/images/2b/majas%20alfabet.htm

http://Www.rosamarsvin.se

 
Felicia

Felicia

6 januari 2011 22:48

Åh, grattis!

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

 
Catharina

Catharina

7 januari 2011 10:49

Gratulerar till bjässen! Vill gärna se honom på bild:) Namnförslag: Umami (den femte grundsmaken utöver salt surt sött och bittert)

http://flockdjur.dinstudio.se

S

7 januari 2011 12:27

Vad roligt att du föreslår just Umami för det har jag haft i tankarna redan innan kullen föddes! :-)

 
Gisela

Gisela

7 januari 2011 11:29

Grattis!

http://svinkonst

 
Ingen bild

Ida..

7 januari 2011 11:32

Grattis till bebisen! :)
Det ända namnet jag kan komma på är Urtica.
Men det är brännäsla på Latin, och det kanske inte är så kul?
Växtanknytning har namnet iallafall? :P

 
Ambrosine

Ambrosine

7 januari 2011 20:05

Grattis! Han er kjempeskjønn! :-)

http://ambrosine00.blogspot.com

 
Ingen bild

Josefine

26 januari 2011 09:17

Hej! jag ska ta en liten bebis på mitt ena maarsvin hade jag tänkt men jag har lovat min mamma att ta reda på all fakta om dom först, så jag undrar om du har nån bra faktasida?:)

Jätte fin blogg, & suuuper fina marsvin:), hejdå så kanske vi syns på nån utställning(såg att du vart & tävlat på Kallhäll, & ville bara seja att jag oxå var därt xP)

S

26 januari 2011 16:49

Hej! Du har en klok mamma! Det är superviktigt att vara väl påläst innan man låter para sin hona. Det innebär alltid en risk för honan och man måste förstås veta hur man tar hand om sina dräktiga hona på bästa sätt. På min hemsida www.luneas.se finns en faktasida om avel som du kan läsa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards