En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 2 november 2010

Utställningsresultaten mm.

Av S - 2 november 2010 10:05

Igår satte jag ihop Pimpinella med Nellike och Lucky Me. Jag har ju inte så många hanar att välja på och Pimpinella och Lucky Me är inte släkt alls så jag gör ett försök. Lucky Me är ju en gammal farbror numer och man vet aldrig hur länge han hänger med så det är lika bra att passa på. :-) Ihopsättningen gick förvånandsvärt lätt, lite golvtid och sen in i buren. Nellike har visat vem som bestämmer och Pimpan accepterar det. :-)


Har ju glömt att berätta hur det gick på helgens utställning. Pimpan fick cert och Chokladbiskvi fick silverkort och blev BIS pet 8 trots att han blev 2:a i sin klass! :-) Han är ju sjövild här hemma men på utställningsplattan blev han from som ett lamm, satt stilla mesta delen av tiden och pussades till och med. Duktig pojke! :-) För Quinta gick det inte så bra, hon fick bara 86 poäng, men vi kommer igen när hon har vuxit på sig lite. Lilla Rosmarin flyttade i samband med utställningen och hennes nya matte ställde även ut henne i pet. Där fick hon 91 poäng, silverkort och blev 2/10 i en helt gigantisk bebishonklass! Dessutom fick hon HP för Sötaste babyflickan. :-) Och det håller jag helt klart med om! Har fått rapport från A att Rosmarin har funnit sig väl tillrätta i sitt nya hem och att ihopsättningen med de nya kompisarna gick jättebra. Så skönt att höra!


Och jag fortsätter med min garderobsmålning. Målade första varvet imorse och kan måla igen först vid 12.30 eftersom det måste torka ordentligt. Så fram tills dess tänkte jag göra som Ewa och spela lite The Sims! :-) Lääängesen jag spelade dte men blev sugen när jag läste om det på Ewas blogg. Jag har dock bara 2:an så det får bli det.


Trevlig tisdag allihop!

 
 
Felicia

Felicia

2 november 2010 19:03

Nämen grattis till finfina resultat! Det var inte dåligt :-) Du får hålla tummarna för att det går lika bra för Pimmie på lördag. Det har alltid varit så många pethonor i hennes klass och hon har varit yngst alla gånger känns det som.

Även för mig var det längesen jag spelade Sims (har också bara 2:an), men jag blir faktiskt också sugen på det nu när du nämner det. Tyvärr vill inte min stationära dator starta alls så jag får hoppa det =/

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards