En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 30 mars 2007

Tvättid idag

Av S - 30 mars 2007 10:47

Sådärja, nu var första tvätten ilagd. Och utanför fönstret är det soldis. Varmt och skönt. :) Ska försöka packa lite köksgrejer idag tänkte jag. Bara spara en uppsättning med tallrikar och bestick uppe och packa ner resten. Börjar inse vidden av det här nu och har kommit fram till att det nog är lika bra att ta tag i packningen ordentligt redan nu.Ska försöka plugga lite körkortsteori idag också, ska nöta, nöta, nöta med provet jag har på datorn. Hoppas nu verkligen att jag grejjar det på måndag, annars får man ju skämmas... ;pJust nu ligger alla grisarna och vilar, det är deras sovtid nu. :) Men för sisådär 4 timmar sedan var det full fart, när matte ville sova... Madeira, min engelska saffronhona, har ca 3 veckor kvar nu innan hon ska ha bebisar. Hon är tjock i sig så jag hoppas verkligen att hon fixar det. Tror bara att hon har två eller max tre ungar. Känns ju sådär att behöva flytta henne till nya lägenheten när hon är så långt gången också men dte kan ju inte hjälpas. Tur att det bara är en högdräktig hona just nu och inte tet helt gäng som förut (och som det kommer att bli i juni).Ringde till jobbet jag var på intervju hos förra veckan, kände att jag inte kunde vänta längre på besked utan behövde veta nu så att jag kan räkna ut en plan B så jag ringde upp dem istället. Och det gick ju bra. :) Det var helt säkert att jag fick jobb i sommar iaf, jag kunde i princip få jobba så mycket jag ville enligt dem. Nu satt verksamhetschefen och gick igenom semesterplaneringen så antagligen blir det väl när det är klart som de hör av sig. Vet ännu inget om lön för det var också verksmahetschefens bit så han jag pratade med kunde inte säga något.Nu ska jag äta en sen frukost! (intressant att jag alltid avslutar mina blogginlägg med att skriva att jag ska gå och äta något... hmm...)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards