En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 27 mars 2007

Tillbaka till bloggen!

Av S - 27 mars 2007 21:10

Jahaja. Var börjar man? För det första är det oändligt längesedan jag skrev i bloggen sist. Och för det andra har otroligt mycket hänt. Om drygt en vecka överger jag min hemstad för att bli Gävle-bo istället! Jag och pojkvännen ska flytta ihop i en tvåa i centrala Gävle. Ska bli jättekul och spännande, men lite läskigt också. Jag har ju aldrig varit sambo förut. :) Kommer förhoppningsvis att rapportera oftare i bloggen framöver, med undantag för första tiden i nya lägenheten innan vi har fått bredband inkopplat.Grisarna följer givetvis med, de ska t.o.m få en egen "klädkammare" att husera i. Givetvis med ordentlig belysning och ventilation så att de trivs bra. Det blir ju lite pyssel att flytta alla så långt men jag tror att transporterna ska räcka, och gör de inte det så har jag ju vanliga gallerburar i nödfall. Väl på plats så blir marsvinsburarna det första som vi fixar till, grisarna måste ju ha någonstans att bo!Pga flytten och det begränsade utrymmet har jag varit tvungen att minska ner lite på antalet grisar men det känns mest skönt. Jag tar 14 stycken med mig och det är alldeles lagom. Har satt ihop fyra nya avelspar nu också så det väntas en hel drös med ungar i början på juni. Alla honorna har blivit parade med bara några dagars mellanrum hit eller dit så vi får väl se om det blir en riktig babyboom där alla får bebisar i princip samtidigt.Har packat en del ikväll efter jobbet och fått hjälp av pappa att slänga en del möbler som jag inte skulle ha kvar. Så nu är alla böcker samt lakan + handdukar nedpackade. Dessutom har jag städat på balkongen och dammsugit så den är färdig att bara lämna sen.Nu ska göra teoriprovet på datorn en gång innan jag börjar göra mig klar för sängen. Ska skriva provet på måndag kl 14.00 så alla som vill får gärna hålla en tumme för mig då. :)

 
 
Ingen bild

Julia

4 maj 2007 18:17

Va skoj att du bloggar igen! Har saknat det... /Julia:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards