En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 8 december 2009

Duktiga Musse!

Av S - 8 december 2009 09:13

Idag är jag ledig igen... Föreläsningen som vi skulle ha haft är inställd eftersom läraren är sjuk. Ska ägna dagen åt att simma och sen plugga. Ska bara äta klart frukosten nu och sen slänga mig på cykeln och trampa iväg till simhallen.Sen blir det 30-40 minuters simning innan jag trampar hem igen och sätter mig och pluggar.


Igår satte jag ihop Crepes och Melba under Musses övervakning. :-) Crepes är väldigt dominant och ville gärna gå på melba igår men se det satte Musse stopp för. Han kurrade och vixkade på rumpan och distraherade Crepes så att hon tappade fokus på att jaga Melba. Fantastiskt vad en kastrat kan hjälpa till med! Idag är det mycket lugnare och Melba vågar röra sig i buren. Om några dagar är de nog bästa kompisar skulle jag tro. Knäppa marsvin! Tanken är att Crepes och Melba ska flytta tillsammans till ett nytt hem och då är det ju bra om de är kompisar när de flyttar. :-)


Dags att simma!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards