En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 29 juni 2008

Borde sova...

Av S - 29 juni 2008 22:46

MC-turen blev trevlig med lagom varmt väder och en god sallad som avnjöts på Rullsands strand utanför Gävle. :)


Nu är det alldeles strax dags för sängen, upp 05.45 imorgon igen. En ny arbetsvecka börjar... På tisdag åker jag till Stockholm och hämtar hem danska nyförvärvet Mr No Name som snälla Anna kommer och lämnar på sin väg till utlandet. Han ska tydligen vara rätt så nervös av sig men jag hoppas att han klarar resan bra...


Igår var vi till Uppsala och hjälpte pappa med flytt av lite grejer till hans nya (eller nygamla då kanske man ska säga, det är ju inte sprillans nytt) hus. Vi slängde ett helt lastbilsflak med gamla grejjer som har huserat i hans vindsförråd ända sen jag var liten och sen fyllde vi ett till lastbilsflak med saker som skulle med till nya huset. När vi kom hem på eftermiddagen var vi helt slut och var tvungna att "vila" en stund. Det blev en 2 timmar lång tupplur... :p Därefter blev det en längre godis- och gräsplockarpromenad och sen filmtittande. "På smällen" hette filmen och den var helt okej, lättsam och vi skrattade en hel del, dock lite skumma scener emellanåt som inte direkt hade med handlingen att göra.


Ikväll har vi hunnit med att möblera om i vardagsrummet. Vi har haft problem med att vår internetuppkoppling (trådlöst internet) bryter hela tiden när vi har datorn på skrivbordet och nu ledsnade vi och flyttade på skrivbordet så att det kom närmare routern. Egentligen borde det inte vara några problem alls för routern står t.o.m i samma rum som datorn men tydligen så är det någon slags "internetskugga" just i det hörnet där skrivbordet stod förut. Men nu verkar det alltså fungera bättre, och vi fick lite nytt stuk på vardagsrummet. :)


Nej, dags att försöka sova!


Godnatt på er! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards