En marsvinsuppfödares liv och leverne

Direktlänk till inlägg 29 juni 2008

Vilka kap!

Av S - 29 juni 2008 15:50

Idag har vi traskat runt på stan och gjort riktiga kap! Upptäckte för några dagar sedan att mina jeans
 (ja jag har bara ett par jeans som jag trivs bra i) började sjunga på sista versen, jag lyckas alltid nöta ut dem på insidan av låren... :p I fredags kväll hade det gått hål så det var bara att inse att jag måste köpa nya. Insåg också att jag behöver ha ett par solglasögon, framförallt till min bilresa upp till Luleå om två veckor. Jobbigt att kisa i 75 mil om det skulle vara soligt ute. Så  idag gjorde vi alltså slag i saken och tog en shoppingrunda på stan. Gick in på Lindex (där jag hittade mina numer utslitna jeans) och rekade. Där fanns inte många jeans just nu, antar att det är lite fel säsong, men jag hittade iaf ett par som liknande mina gamla favoriter men i lite annan tvätt bara. Hittade också ett par solglasögon som var snygga och som jag inte såg ut som en spyfluga i. :) Gick till kassan och blev glatt överraskad när jag skulle betala. 239:- för hela kalaset! Som hittat! :D Gick vidare till hemtex där de hade rea (säg när de inte har rea där...) och hittade ett satinunderlakan som hade kostat 249:- men som det nu var 50% på, gick till kassan och blev ännu mer glatt överraskade då det kostade 99:-. Varför vet jag inte, för mig veterligen är 50% på 249:- inte 99:-..? Men vi klagade förstås inte. :) Så på det hela taget blev shoppingrundan mycket lyckad! 


Nu ska vi iväg på en liten mc-tur och äta sallad på någon mysig strand. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av S - 24 september 2012 21:45

Ikväll hittade jag Crepes död i buren. Hon låg under huset och jag trodde först att hon sov men sen såg jag. :-( Imorse var hon som vanligt så jag vet inte vad som hände. Antagligen var det bara ålderdomen som slog till, hon var ju ändå 4 år. Vid sån...

Presentation


Välkommen till en blogg som för tillfället mest handlar om den nyanlända bebisen men även djur i form av marsvin och katter.

Håll till godo!

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Bloglovin

bloglovin

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards